Όταν πρωτογνώρισα τον DevendraBanhartμου φάνηκε ένας διασκεδαστικός, αλλόκοτος νέο-hippyμε μια δική του θέση απέναντι στο σύμπαν. Δεν μπορούσα να καταλάβω που ακριβώς κολλάει στην εποχή μας, κι όμως κατά έναν παράδοξο τρόπο όσο κι αν ήθελα, (όχι και πολύ μεταξύ μας) δε μπορούσα να τον αποκόψω απ’ αυτήν. Το CrippleCrowαπό ένα ενδιαφέρον διαφορετικό album, άρχισε να διεκδικεί όλο και πιο επιτακτικά τη θέση του στην μουσική μου καθημερινότητα, ώσπου κυριολεκτικά έγινε mustακρόαμα.
Ψάχνοντας τον λίγο παραπάνω, συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν μόνο δική μου undergroundανακάλυψη, αλλά και το νέο hotnameτης παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας. Μέχρι αφιέρωμα στο madτον πέτυχα. Θυμάμαι πέρσι το καλοκαίρι όταν μας τίμησε, δεν είχα καταφέρει να τον δω και μου είχε στοιχίσει. Βέβαια είχα επιλέξει AntonyHegartyκαι δεν το μετανιώνω ακόμα και σήμερα. Ήθελα όμως να δω τι είναι τέλος πάντων αυτό το φαινόμενο Devendraαπό κοντά, και πως αποδίδει επί σκηνής την αλλόκοτη αίσθηση που βγάζει στα albumτου.
Η μουσική του έχει κάτι από την ελευθεριάζουσα ψυχεδέλεια των late-sixties, τις folkιστορίες των τροβαδούρων της εποχής, τη latinαίσθηση του Antonio Carlos Jobim αλλά και τους αρχέγονους ρυθμούς μιας αχρονικής εντέλειας. Εκεί που ροκάρει, εκεί λατινίζει κι άλλοτε σαν μάγος μιας φυλής που χάνεται στα βάθη του χρόνου, τελεί τα εξαγνιστικά του μυστήρια σε μια γλώσσα που δε μιλήθηκε ποτέ. Έχω την αίσθηση ακούγοντας τις δουλειές του Devendraότι τα πάντα μπορούν να συμβούν. Ακόμα κι αν σκάσει μέσα σε ένα κομμάτι μια ατομική βόμβα θα υπάρχει συγκεκριμένος λόγος, κι αυτό για μένα προσωπικά, είναι ο ορισμός του καλλιτέχνη με προσωπικότητα. Αυτού δηλαδή που μια ζωή αναζητώ μετά μανίας και με τουμπάρει με το που λέμε «χαίρω πολύ».
Μετά το CrippleCrow δεν ήξερα τι μπορούσε να περιμένει κανείς. Εννοώ, όσο προσεκτικά κι αν το ακούσεις, χάνεις τόσο πολύ το μέτρημα στο πόσα και τι μουσικά είδη, όργανα και ατμόσφαιρες μπερδεύει μεταξύ τους που λες αποκλείεται να έχει παραπέρα. Και να σου, 2 χρόνια μετά, σκάει μύτη το Smokey Rolls Down Thunder Canyon και σε αφήνει ξερό. Γιατί ο εκκεντρικός Devendraεκτινάζει όλο τον πανζουρλισμό τουC.C. σε άλλα ύψη κι άντε να τον βρεις. Από το εναρκτήριο παραμυθένιο Cristobalμε τη συμμετοχή-έκπληξη του GaelGarciaBernalκαι το Gosspel-οειδές (ω, ναι!) Saved, μέχρι το παρανοϊκό 8λεπτοSeahorse*και το sexyreggaeTheOtherWoman, μας αφηγείται με το δικό του τρόπο τις παράξενες απόκοσμες ιστορίες του.
Και μέσα σ’ όλο αυτόν τον πανζουρλισμό το album (για να μας αποτελειώσει)κλείνει μέσα σε ένα παράδεισο διεστραμμένων εγχόρδων που δίνουν τη θέση τους στη μοναχική κιθάρα του Devendra, ο οποίος alaJeffBuckleyσε μια μαγική μίνι – μπαλάντα κάνει μια μεγαλειώδη, στην απλότητα της, έξοδο με τα λόγια:
I’m gonna die of loneliness I know
I’m gonna die of loneliness for sure
My dearest friend, you’ll soon begin to love again
1 comment:
...respect...to you and your dearest....
Post a Comment